Poświęcenie tornistrów

włącz .

W czwartek 4 września podczas mszy świętej o godz. 17.00 młodsi parafianie poświęcili swoje pełne po brzegi tornistry szkolne. Kilka zdjęć z tego wydarzenia można zobaczyć w galerii. Dzieciom życzymy samych dobrych ocen w nowym roku szkolnym!

Wspomnienia z wakacji w 4 KĄTACH u św. Józefa

Tegoroczne wakacje dla wychowanków świetlicy u św. Józefa były bardzo udane i obfitowały w moc atrakcji. Lipiec zaczął się od poprawiania kondycji fizycznej poprzez wyjazdy na basen i do parku linowego. Dzieciom szczególnie przypadła do gustu druga propozycja, która wymagała odwagi i sprytu. Młodzież postawiła sobie za cel pokonanie najtrudniejszej czerwonej trasy i brawurowo wszystkim się to udało. Miłą niespodzianką okazał się dla wychowanków wyjazd do kina na film „Jak wytresować smoka 2”. Podczas seansu niejedno dziecko uroniło łezkę wzruszenia, a i wychowawcy byli pod dużym wrażeniem.

W sierpniu odwiedziliśmy Geopark na Wietrzni, aby poznać dzieje Ziemi. Zwiedzanie zaczęło się od pracowni, w której każde dziecko mogło samodzielnie wyszlifować wapień i zabrać go na pamiątkę ze sobą. Główną atrakcją okazała się kapsuła czasu z kinem 5D przenosząca widzów w głąb Ziemi, co u niektórych wywołało lekki strach.

Największym wydarzeniem tych wakacji były narodziny czterech przepięknych kotków na plebanii z kocicy, którą ktoś podrzucił końcem czerwca. Dzieci były zachwycone malutkimi zwierzątkami, a większość wychowanków wykazała się dużą odpowiedzialnością dokarmiając i bawiąc się z kotką i jej młodymi. Dzisiaj małe kociaki są już w dobrych rękach, jedynie kocica nadal czeka na dom.

Wakacje upłynęły pod znakiem licznych wyjazdów, atrakcji, zabaw na powietrzu i uśmiechów na twarzach Uśmiech.  Zdjęcia można obejrzeć w galerii. Zapraszamy.

Wandal w Kościele

włącz .

W nocy 30 na 31 sierpnia wandal wtargnął na teren kościoła św. Józefa. Przy wcześniejszym wyrwaniu znaku przystankowego wybił szybę boczną a w drodze powrotnej do domu zniszczył figurę Matki Bożej znajdującej się w grocie. Zło trzeba nazywać po imieniu i piętnować to co zostało uczynione w nocy. Nie można przejść obojętnie wobec wandali.

Maryja jest naszą matką – uczyli nas nasi rodzice. Jeśli młody człowiek zniszczył figurę Matki Jezusa to czy jutro będzie potrafił uszanować swoja matkę…?

Najmłodsi w Pacanowie i Kurozwękach

włącz .

Dnia 22 sierpnia od godz. 7.30 grupa 17 najmłodszych wychowanków świetlicy „4 kąty” u św. Józefa uczestniczyła we wspaniałej wycieczce zorganizowanej przez księdza proboszcza.

Pierwszą atrakcją było Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie. Dzieciom bardzo podobała się podróż pociągiem po krainie bajek, magiczne lustro przez które można było przejść oraz kwiatki opowiadające bajki. W ogrodzie niestety nie udało nam się odnaleźć gruszek na wierzbie jednak dzieci uzyskały nadludzką siłę i mogły podnosić wielkie głazy. Nie zapomnieliśmy o zakupie pamiątek, a po posiłku udaliśmy się do Kurozwęk.

Główną atrakcją przy Pałacu okazał się plac zabaw, z którego wyruszyliśmy do lochów. W środku było ciemno, strasznie i zewsząd rozlegało się wycie, płacz i zawodzenie. Na szczęście zwiedzanie podziemi nie trwało długo. Po tych mocnych wrażeniach wsiedliśmy na wóz i pojechaliśmy obejrzeć stado bizonów amerykańskich pasących się na łące i machających do nas ogonami.

Ostatnia atrakcją był labirynt z kukurydzy, w którym sprawnie odnaleźliśmy 16 punktów (błądziliśmy tylko raz przy nr 9) i wypełniliśmy krzyżówkę o św. Janie Pawle II. Na koniec czekała nas niespodziewana atrakcja – autokar się zepsuł. Na szczęście firma przewozowa w 15 minut podstawiła zastępczy transport. Do Kielc wróciliśmy o godz. 19.00. Dzieci mimo iż były zmęczone i rozespane z uśmiechem na ustach przywitały się z czekającymi pod plebanią rodzicami. Zdjęcia z wycieczki można obejrzeć w galerii. Zapraszamy.

W galerii proponujemy kilka zdjęć z tej pielgrzymki.

Pielgrzymka do Wadowic i Oświęcimia

włącz .

1 sierpnia br odbyła się kolejna pielgrzymka parafialna. Tym razem na prośbę parafian, celem naszego pielgrzymowania były Wadowice i Oświęcim. Pierwszym miejscem do jakiego dotarliśmy było miasto rodzinne św. Jana Pawła II. Tam wszystko się zaczęło: życie, powołanie i droga do świętości. Na murze kościoła parafialnego przy zegarze słonecznym jest napis: "Czas ucieka wieczność czeka". Taki sam napis widział codziennie Karol Wojtyła ze swojego domu rodzinnego. Po Mszy św. udaliśmy się do muzeum papieskiego a po nim oczywiście skosztowaliśmy kremówek papieskich.....

Po pięknych przeżyciach udaliśmy się na chwilę zadumy i refleksji do obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Tu każdy ze skupieniem i modlitwą, przeżywał ten czas zła i niesprawiedliwości...

Późnym wieczorem dotarliśmy do naszych domów. Pełni wrażeń, wspomnień i pamięci.

galerii proponujemy kilka zdjęć z tej pielgrzymki.

Na Sudeckim Szlaku

włącz .

W poniedziałek, 21 lipca 2014r.- dzieci i młodzież z naszej parafii w liczbie 10 osób wyruszyli w Sudety. O godz. 9.55 rano grupa na czele z ks. Romanem oraz panem Zachariaszem- przewodnikiem, rozpoczęła swoją podróż pociągiem. Po ponad 4 godzinach jazdy przesiedliśmy się w miejski tramwaj, którym jechaliśmy około 1,5 godziny. Następnie na dworcu w Nysie, gdzie czekał na nas bus, pojechaliśmy do Domu Zakonnego w Rusocinie. Po rozpakowaniu bagaży czekała na nas wyśmienita kolacja, którą przyrządził brat Witek. Następnie powędrowaliśmy na tutejsze boisko, gdzie chłopcy pokazali dziewczynom swoje umiejętności gry w piłkę nożną. Tego dnia prosiliśmy również ks. Romana o podanie nam hasła do Wi-Fi, ale on pozostał nieugięty.

We wtorek udaliśmy się w Sudety. Mimo upału, który nam towarzyszył zdobyliśmy w ciągu jednego dnia, aż cztery szczyty: Biskupią Kopę, Srebrną Kopę, Zamkową Górę oraz Szyndzielową Kopę. Tego dnia zwiedziliśmy także klasztor Franciszkanów w Prudniku-Lesie, gdzie odbyła się msza, w której uczestniczyliśmy. Po mszy św. zwiedzieliśmy cele ks. Stefana Kardynała Wyszyńskiego, który przebywał tutaj podczas swojego internowania. Po męczącym dniu wróciliśmy do Rusocina około godziny 16:30.

Następnego, także upalnego dnia zwiedziliśmy Wodospad Wilczki, Górę Igliczną, Ogród Bajek w Międzygórzu i Sanktuarium Marii Śnieżnej. Stamtąd pojechaliśmy do Jaskini Niedźwiedzia. Jaskinia Niedźwiedzia – najdłuższa jaskinia całych Sudetów, położona w Masywie Śnieżnika, w dolinie Kleśnicy, w pobliżu wsi Kletno. Odkryta podczas eksploatacji kamieniołomu marmuru w 1966 roku, w obrębie wzniesienia Stroma (1166 m n.p.m.).

W czwartek przed odprawieniem mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin- Patronki Ziemi Kłodzkiej, mieliśmy czas na kupienie pamiątek z tego miejsca. Po odprawionej mszy świętej udaliśmy się do Ruchomej Szopki w Wambierzycach. Dowiedzieliśmy się, iż na całą szopkę(kilka scen) składa się ponad 800 figurek, z czego 300 jest ruchomych. Było to dla nas ogromnym zaskoczeniem. Na koniec sprawdzić można było swoje zachowanie w ostatnim czasie i małemu muzykantowi wrzucić monetę do skarbonki. Jeśli się ukłonił-wszystko w porządku, jeśli nie- trzeba zastanowić się nad swoim postępowaniem. Osoby z naszej grupy, które wrzuciły monetę, powinny zastanowić się nad swoim postępowaniem.

Następnie mimo deszczu pojechaliśmy busem do Błędnych Skał w Górach Stołowych. Czekał tam na nas Skalny labirynt, z którego wyszliśmy wszyscy uśmiechnięci, ciesząc się, iż nikt nie utknął między skałami. Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy była Kaplica Czaszek w Czermnej, gdzie sklepienie wnętrza kaplicy pokrywa ok. 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich, ofiar wojen oraz epidemii chorób zakaźnych.

W piątek nadszedł czas pakowania bagaży. Mimo zmęczenia (noce nieprzespane przez chłopców, którzy próbowali posmarować pastą dziewczyny), nie chcieliśmy odjeżdżać z tego miejsca. Po pożegnaniu się z bratem Witkiem i ks. Józefem, wsiedliśmy do busa, który zawiózł nas na dworzec. Do Kielc przyjechaliśmy pociągiem po godzinie 16:00.

Dziękujemy ks. Romanowi za zorganizowanie tak fajnej wycieczki i liczymy na więcej takich wyjazdów (z dostępem do Internetu Uśmiech ).

Natalia Ból

ZAPRASZAMY DO GALERII

Festyn rodzinny

włącz .

W dniu 20 czerwca 2014 na boisku parafialnym odbył się festyn rodzinny "Ze św. Józefem na dobre i na złe". Wśród atrakcji był pokaz walki wikingów, wykonywanej przez wicemistrza świata w tej walce, jak również był komisarz Alex, straż pożarna i wspaniała woda z sokiem ofiarowana przez nasze wodociągi. Było wiele śmiechu, zabawy i radości. I wszyscy mówili do zobaczenia za rok.... w galerii  są zdjęcia z naszego festynu.

Zapraszamy również do obejrzenia  filmów  z tego wydarzenia.